و ما أرسلناك إلّا رحمة للعالمين
مقصود باغ و لاله و حور و قصور نیست... اهـل بهشت را سـر کوی تو مقصد است... پیش از هبـوط آدم و حـوا بـه خط نور... دست خدا نـوشت: محمّد مؤیـد است... به نام خداي محمد (ص)...خداي يكتاي بي همتا! خدايي كه ارسل رسوله بالهدي و دين الحق... وبلاگ حاضر قدميست در جهت خدمت به خاتم الانبيا، پيامبر روح و رحمت از سوي حقير كه عشق و محبت ايشان را در دلم پرورده ام. قرآن كتاب نور است. كتاب تبيان و هدايت و كلام معشوق ازليست. سعي برآن دارم اين دو رحمت و نعمت بزرگ خلقت (قرآن و رسول) را پا به پاي هم سپاس گويم و شايد اين وبلاگ راهي براي شكرگذاري آن باشد. اميد كه رضايت خدا را دربرگيرد. التماس دعا از همه ي عزيزان بازديدكننده
آخرین مطالب
<-PostTitle->
آرشیو مطالب
هفته اول اسفند 1391
هفته چهارم بهمن 1391
هفته سوم بهمن 1391
هفته اول بهمن 1391
هفته سوم دی 1391
هفته دوم دی 1391
قرآن عاشق پيامبر

جمله ي زير از يه مقاله ي خيلي خوبه كه آياتي رو كه در تكريم پيامبر اكرم هس  جمع آوري كرده. من جاي شما باشم همه شو ميخونملبخند

 

اين ذاكر اهل بيت (ع) بعثت براي تمام بشريت را از ويژگي‌هاي ذكر شده در قرآن براي پيامبر (ص) دانست و افزود: آيه 28 سوره سبا يعني وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا كَافَّةً لِّلنَّاسِ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ مبيّن همين موضوع است.


بعضی از آیات قرآن بیانگر صفات و ویژگی‌های پیامبر (ص) است، برخی دیگر نیز مشخص کننده وظایف و ماموریت‌های ایشان، برخی نیز به تبیین ارتباط پیامبر (ص) با مردم و مسلمانان می‌پردازد و متقابلاً وظایف مردم نسبت به ایشان درآن آیات بیان شده و بعضی دیگر از آیات هم به نام‌ها و القاب پیامبر مکرم اسلام اشاره دارد.
این کارشناس علوم و معارف قرآنی بعضی از آیات را نیز محل بروز محبت و دوستی پیامبر و خداوند دانست و گفت: این آیات نمایان کننده «عشق» و رابطه عاطفی بین خدا و حبیبش است.
محمدی‌فام در ادامه به آیات متعلق به هر یک از این دسته‌بندی‌ها اشاره کرد و با قرائت آیه 6 سوره مبارکه صف گفت: خداوند در این آیه ضمن بیان داستان مربوط به حضرت عیسی (ع) می‌فرماید: وَإِذْ قَالَ عِیسَى ابْنُ مَرْیَمَ یَا بَنِی إِسْرَائِیلَ إِنِّی رَسُولُ اللَّهِ إِلَیْکُم مُّصَدِّقًا لِّمَا بَیْنَ یَدَیَّ مِنَ التَّوْرَاةِ وَمُبَشِّرًا بِرَسُولٍ یَأْتِی مِن بَعْدِی اسْمُهُ أَحْمَدُ فَلَمَّا جَاءهُم بِالْبَیِّنَاتِ قَالُوا هَذَا سِحْرٌ مُّبِینٌ، یعنی حضرت عیسی (ع) را نوید دهنده رسول بعدی خود معرفی می‌کند که نام او احمد است.
وی آیه بعدی در آین دسته‌بندی را متعلق به سوره مبارکه فتح دانست و گفت: در آیه 29 این سوره خداوند می‌فرماید: «مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُکَّعًا سُجَّدًا یَبْتَغُونَ فَضْلًا مِّنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا ... یعنی رسول‌الله به عنوان یکی از بارزترین صفات پیامبر مطرح شده است.
وی در ادامه ضمن اشاره به آیه 40 سوره مبارکه احزاب گفت: خداوند متعال در این آیه شریفه، پیغمبر اسلام را با دو لقب مهم معرفی می‌کند: مَّا کَانَ مُحَمَّدٌ أَبَا أَحَدٍ مِّن رِّجَالِکُمْ وَلَکِن رَّسُولَ اللَّهِ وَخَاتَمَ النَّبِیِّینَ وَکَانَ اللَّهُ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمًا ؛ یکی از این صفات رسالت جهانی رسول خداست و دیگری تصریح بر ختم نبوت است و شبهه‌های اخیر درباره خاتمیت پیامبر (ص) نیز در برابر این آیه شکست می‌خورند.
این کارشناس علوم قرآن و حدیث همچنین گفت: در آیه 18 سوره مبارکه جن از پیامبر (ص) به عنوان «عبدالله» نام برده شده است، بعضی از مفسران این عبارت را یکی از اسماء و برخی دیگر به عنوان صفت پیامبر بیان کرده‌اند.
وی در توضیح بیشتر این معنا افزود: یعنی این انسان، با تمام کمالات موجود در او همانگونه که در ذکر تشهد نماز می‌گوئیم، بنده خداست وَأَنَّهُ لَمَّا قَامَ عَبْدُ اللَّهِ یَدْعُوهُ کَادُوا یَکُونُونَ عَلَیْهِ لِبَدًا.
محمدی فام با مهم توصیف کردن آیاتی از قرآن که به بیان صفات پیامبر اکرم (ص) پرداخته‌اند، افزود: معروف‌ترین آنها آیه 107 سوره مبارکه انبیاء است که می‌فرماید: وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِینَ، از این ما  و الای بعد از آن ـ به گفته علما ـ‌ اعاده حصر می‌شود، یعنی ما تو را نفرستادیم مگر اینکه مایه رحمت جهانیان باشی؛ به همین سبب تمام موجودات جهان از رحمت پیامبر (ص) بهره‌مند هستند، این تنها مخصوص انسان نیست و در اینجا موضوع ولایت تکوینی و تشریعی مطرح می‌شود.
وی در توضیح ادامه آیات مربوط به صفات رسول اکرم (ص) افزود: از آیات معروف و بسیار مهم دیگر، درباره صفات «حسنه» پیامبر (ص) آیه چهارم سوره مبارکه قلم است که بحث «خُلق عظیم» و اخلاق نیکوی پیامبر را مطرح می‌کند.
وی آیه 159 سوره مبارکه آل‌عمران را نیز به نرم‌خویی و اخلاق خوب پیامبر (ص) دانست و افزود: این آیه می‌فرماید که «در پرتو رحمت الهی در برابر تندی مردم، نرم شدی و اگر خشن و سنگ‌دل بودی، مردم از اطراف تو پراکنده می‌شدند؛ از آنها درگذر و برای آنها طلب آمرزش کن و در کارها مشورت کن؛ در این آیه، علاوه بر نرم‌خویی و اخلاق نیکوی پیامبر (ص) به علت پیروزی دعوت پیامبر در بین اعرابی که دختران خود را زنده به گور می‌کردند، اشاره شده است.
این ذاکر اهل بیت (ع) بعثت برای تمام بشریت را از ویژگی‌های ذکر شده در قرآن برای پیامبر (ص) دانست و افزود: آیه 28 سوره سبا یعنی وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا کَافَّةً لِّلنَّاسِ بَشِیرًا وَنَذِیرًا وَلَکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لَا یَعْلَمُونَ مبیّن همین موضوع است.
وی افزود: آیه 41 سوره نساء نیز می‌فرماید: فَکَیْفَ إِذَا جِئْنَا مِن کُلِّ أمَّةٍ بِشَهِیدٍ وَجِئْنَا بِکَ عَلَى هَؤُلاء شَهِیدًا؛ یعنی هر امتی شهیدی دارد که در روز قیامت به اعمال آنها شهادت می‌دهند و پیامبر اسلام هم به‌ عنوان شاهد اعمال مسلمانان معرفی شده است.
وی در ادامه بیان ویژگی‌های قرآنی رسول اکرم (ص) گفت: آیه 29 سوره مبارکه فتح، پیغمبر اسلام را به عنوان رسول خدا و فردی که در مقابل کفار شدید و در مقابل مؤمنان مهربان است معرفی می‌کند؛ با استناد به این آیه شریفه، اسلام رحمانی که اخیراً از سوی عده‌ای مطرح می‌شود، درست نیست و تعریف اسلام توسط علما از جمله امام خمینی (ره) بیان شده، که همان اسلام ناب محمدی است و در آن هم محبت وجود دارد و هم شدت عمل دیده می‌شود. این آیه به همین نکته اشاره دارد و اگر کسی بخواهد فقط به یک قسمت از آن بپردازد، گرفتار آفت نأمن ببعض و نکفر ببعض می‌شود.
محمدی فام همچنین گفت: در آیه 21 سوره احزاب نیر پیامبر به عنوان الگوی نیکویی برای پیامبران معرفی شده است. 

asemooniii | - چهارشنبه 1391/10/20
+ (0) نظر
منوی اصلی
خانه
پست الکترونیک
آرشیو وبلاگ
عناوین مطالب وبلاگ
موضوعات مطالب
قرآن و پيامبر اكرم (6)
نبوي (5)
حكايت هاي نبي (4)
پيامبر اكرم در نهج البلاغه (4)
روايات نبوي (3)
وقايع و حوادث قرآني-نبوي (3)
در سايه سار جهاد (2)
عطر گل نرگس (1)
معرفي كتاب هاي قرآني-نبوي (1)
اطلاعيه ها (1)
اشعار نبوي (1)
دكلمه، تواشيح و ترانه هاي نبوي (0)
وقايع و حوادث قرآني (0)
معرفي كتاب هاي قرآني (0)
اشعار من (0)
سرآغاز (0)
بدون موضوع (1)
سایر امکانات

 RSS 

POWERED BY
BlogPost.COM

قالب مذهبی

كنگره ملي پيامبر اعظم (ص) بخش رسانه هاي مجازي

IS
&autostart=1&autoreplay=1&showtime=1&volume=100&volumecolor=0xBE7FAB&equalizercolor=0xBE7FAB&theme=violet" />
a href="http://www.peirovan.ir" target="_blank">پُفَکی

امارگیر حرفه ای سایت



تمامی حقوق محفوظ می باشد!

www.HeyatSiyadat.ir

X